جشن خوردادگان 1392 قاسم آباد

Veröffentlicht von

سروش مرادی – همزمان با جشن خوردادگان،مراسم گهنبار خوانی در تالار ماهیار اردشیر قاسم آباد یزد برگزار شد.

گزارش تصویری جشن خوردادگان قاسم اباد را در ادامه ببینید

پس از نو کردن کشتی، مراسم گهنبار خوانی توسط موبد کیخسرو ماوندادی اجرا شد

در پایان مراسم گهنبار خوانی، رییس انجمن زرتشتیان قاسم آباد کیخسرو ماوندادی در مورد جشن خوردادگان و ضرورت حفاظت از منابع آب و صرفه جویی در مصرف آن، نکاتی را گوشزد کرد.

سپس با توجه به نزدیک بودن زمان زیارت پیر سبز، نکاتی را در مورد نوع پوشش و لزوم رعایت و به نمایش گذاشتن فرهنگ زرتشتی، در هنگام سفر به پیر سبز چک چک یاد آوری کرد.

پس از آن در مورد سفر جوانان زرتشتی به خارج از کشور با توجه به نیاز وجود نسل جوان زرتشتی در میهن سخن گفت و افزود: ” امروزه با توجه به جمعیت بسیار اندک زرتشتیان در داخل ایران، سفر و خروج جوانان زرتشتی مانند بریدن سر خود با پنبه است”

همین جوانان هستند که می بایست فرهنگ نیاکان ما را برای نسل های بعد حفظ کنند در غیر این صورت نسل بعدی با فرهنگ اروپایی و امریکایی رشد خواهند کرد و چیزی جز خاطره ی “دین و فرهنگ زرتشتی نخواهد ماند.

وی همچنین افزود در هر ماه جشن های ماهانه ی دینی در قاسم آباد برگزار خواهد شد و برگزاری جشن های تیرگان و امردادگان نیز در همین مکان قطعی شده است

پس از سخنرانی موبد کیخسرو ماوندادی، رییس انجمن زرتشتیان قاسم آباد، دکتر مهرشاهی استاد دانشگاه یزد نیز در مورد وظیفه ی حفظ و بازسازی محل ها و فضاهای تاریخی – دینی زرتشتیان تاکید کردند

در پایان این مراسم با توزیع لُرک در بین باشندگان ، و صرف شام و میوه مراسم به پایان رسید

khrdadgan92ghasmabad0 khrdadgan92ghasmabad1 khrdadgan92ghasmabad2 khrdadgan92ghasmabad3 khrdadgan92ghasmabad4 khrdadgan92ghasmabad5 khrdadgan92ghasmabad6 khrdadgan92ghasmabad7 khrdadgan92ghasmabad8 khrdadgan92ghasmabad10 khrdadgan92ghasmabad11 khrdadgan92ghasmabad12 khrdadgan92ghasmabad13 khrdadgan92ghasmabad14 khrdadgan92ghasmabad15
<
>

<<فرتور از سروش مرادی>>

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و برای ما نظرات خود را بنویسید.

Kommentar hinterlassen

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.