آرش کسروی

موبد آرش کسروی به قتل رسید!

Veröffentlicht von

موبد آرش کسروی فرزند مهربانو کاویانی و داریوش کسروی سال ۱۳۴۶ خورشیدی در کرمان زاده شد. همسر وی گیتا نیکزاد و فرزندانشان آراد و دینا هستند. او از ده سال پیش با خانواده به کالیفرنیا کوچ کرده بود و در مرکز زرتشتیان کالیفرنیا به خویشکاری موبدی و برگزاری آیین‌های دینی می‌پرداخت.

پس از درگذشت پدرش، داریوش کسروی، از یک سال پیش برای مسائل انحصار وراثت به ایران سفر کرد چون مانند تمام غیر مسلمانان ساکن ایران، خوب می دانست که قوانین وراثتی در جمهوری اسلامی همیشه به نفع مسلمانان است.

مدتی پیش از سفرش به ایران توسط افرادی ناشناس تهدید شده بود تا جایی که برای سفر به ایران و در زمان اقامتش در کرمان، یک محافظ شخصی استخدام کرده بود که شوربختانه او نیز به همراه موبد کسروی و بانویی مسلمان که کارهای نظافت منزل را انجام می داد در روز دوم امرداد سال 1399 در کرمان به قتل رسیدند و پیکر آنها سه روز بعد در ماهان کشف شد.

پیش از پرداختن به باقی ماجرا، همینجا پرسشی پیش می آید که چطور با وجود محافظ شخصی، باز هم قاتلین توانستند بدون مشکل آنها را به قتل برسانند؟ آیا قاتلین در لباس مامور آنها را وادار به همراهی نمودند یا اینکه قاتلین خود اراذل و اوباش بسیج و سپاه بودند که زمین های این خانواده را با زور تصاحب کرده اند؟!

در گفتگوی وبسایت خبری امرداد با یکی از بستگان روانشاد کسروی، این فرد مدعی شد که: در نخستین روزهای امردادماه 1399 خورشیدی، پس از دو روز بی‌خبری از موبد و همراهانش، پنج‌شنبه دوم امردادماه با ورود به خانه‌ی روانشاد در شهر کرمان با وسایل برقی روشن روبه‌رو شدیم در حالی که اثری از آنان نبود و دوربین‌های مدار بسته نیز شکسته و دزدیده شده بود. پس از در جریان گذاشتن پلیس آگاهی و بررسی شواهد احتمال آدم‌ربایی تقویت شد. بازپرس آگاهی از روی شواهد به دست آمده در موقعیت، زمان ناپدید شدن را دو روز پیش از این یعنی سه‌شنبه گزارش کرد.

این فرد از چگونگی پیدا شدن پیکرهای مقتولان می‌گوید: همسایگان ویلایی در شهر ماهان از استشمام بوی تعفن در آن منطقه به پلیس آگاهی گزارش می‌دهند و در پی رسیدگی به این گزارش، پیکرهای بی‌جان آنان آدینه شب در ویلا پیدا می‌شود. بامداد شنبه چهارم امردادماه 1399 خورشیدی، پیکر مقتولان از سوی بستگان آنان شناسایی می‌شود. همچنین بستگان پرستار، مشاهده‌ی ضربات چاقو بر پیکر وی را بازگو کرده‌اند.
به گفته‌ی این فرد از بستگان موبد آرش کسروی، احتمالا با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته‌ی نهادی در همسایگی خانه‌ی روانشاد، اطلاعاتی درباره‌ی شناسایی قاتلان به دست آمده است.

اقلیت های دینی در ایران و به ویژه زرتشتیان همواره مورد ظلم و ستم حکومت های مختلف بوده و هستند، نه تنها مورد ستم حکومت، بلکه به دلیل قوانین تبعیض آمیز و ناعادلانه ی اسلامی، از سوی افراد سودجو نیز مورد آزار قرار می گیرند.

به دلیل وجود قوانینی که تمام حقوق را به مسلمانان میدهد و عدم وجود قصاص و مجازات مساوی با مسلمانان، برای قاتلین افراد غیر مسلمان، سودجویان و نهادهای دارای قدرت مانند سپاه و بسیج، اقدام مصادره ی اموال و زمین های زرتشتیان میکنند سپس با به قتل رساندن و ترور مالکین آنها، املاک و زمینهایی که اکنون به زور اسلحه و نفوذ در نظام قضایی تصاحب کرده اند را به نام خود ثبت می کنند.

قتل موبد فرهیخته آرش کسروی نیز نمونه ای از معضل است که اگر توسط نماینده ی زرتشتیان در مجلس رژیم و افراد آگاه پیگیری و رفع نشود، باعث تبدیل شدن به رویه ای خطرناک برای تمام غیر مسلمانان ایران خواهد شد.

با آرزوی تندستی برای خانواده موبد آرش کسروی امیدوارم قاتلین ایشان به زودی پیدا شده و به دست عدالت سپرده شوند. همچنین تغییر قوانین جاری، باعث جلوگیری از عادی شدن قتل زرتشتیان توسط مسلمانان شود.

سروش مرادی

تیر و امرداد 3758

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و برای ما نظرات خود را بنویسید.

Kommentar hinterlassen

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.