گزارش پرسه ی اورمزد و تیرماه سال 92 یزد

Veröffentlicht von

سروش مرادی – پرسه اورمزد و تیر ماه(برابر 29 خرداد در گاهشماری رسمی کشور) به یاد همه‌ هماروانان و درگذشتگان به‌ویژه جانباختگان ایران ‌زمین بر پا می شود

لینک اصلی گزارش

در تقويم زرتشتيان 29 خورداد ماه برابر است با نخستين روز ماه تير، يعني اورمزد و تيرماه كه پرسه همگاني تيرماه است. و در این روز برای کسی که از اين دنيا رفته آیین یادبود می گیرند و یادش را گرامی می دارند.

زرتشتيان در اين روز ياد و خاطره جان باختگان تا ابد جاويد راه ايران را گرامي مي دارند. و به همين مناسبت مراسمي در يزد و ديگر شهرهاي زرتشتي نشين برگزار شد.

پروین فرخانی فرنشین انجمن زرتشتیان در مورد انتخابات انجمن زرتشتیان یزد گفت و پیروزی سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد را تبریک گفت

ایشان در مورد باز سازی و نوسازی آرامگاه سخن گفت و در مورد همیاری برای تامین هزینه های کارهای باقی مانده که حدود چهل و هشت میلیون تومان هست از همکیشان درخواست همیاری نمود.

سپنتا نیکنام از اعضای شورای اسلامی شهر یزد در مورد نحوه پیرویزی خودش در انتخابات گفت و افزود این پیروزی را به تمام همکیشان تبریک میگم چرا که این پیروزی سپنتا نیکنام در انتخابات نبوده بلکه نشانه اعتماد هم میهنان مسلمان ما به زرتشتیان هست.

با توجه به اینکه در بین بیش از 130 تن از نامزد های انتخابات آقای سپنتا نیکنام نفر پنجم شده نشان دهنده ی اعتماد تمام مردم به زرتشتیان هست.

در پایان با لرک و میوه و سیروگ و حلوا از باشندگان پذیرایی شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و برای ما نظرات خود را بنویسید.

Kommentar hinterlassen

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.